5 wywrotek łodzi i aż 20 osób za burtą

2016-05-09 3:14:04

W niedzielę 8 maja tuż przed godz. 13.00, na wodach Zalewu Zegrzyńskiego doszło do kolejnej wywrotki łodzi typu omega. W chwili wypadku na jego pokładzie znajdowały się cztery osoby. Jak się okazuje, w niedzielę z powodu silnego wiatru WOPR-owcy mieli w sumie 5 takich interwencji.

– Mieliśmy w niedzielę pełne ręce roboty. Z powodu silnego wiatru na Zalewie Zegrzyńskim wywróciło się w sumie 5 łodzi. Zaczęło się o godz. 12. Zwoziliśmy ludzi na brzeg, a później do godz. 16 podnosiliśmy te łódki i odholowywaliśmy do portu. Wszystkie akcje były dramatyczne ponieważ wiatr był bardzo duży, była spora fala, a łodzie się wywracały jedna za drugą. Nie zdążyliśmy zwieźć ludzi na ląd, jak już mieliśmy wezwanie do kolejnej interwencji, gdzie mieliśmy załogi kilkuosobowe, także tym dramatem to wiało w każdej sytuacji – relacjonuje Krzysztof Jaworski, prezes legionowskiego WOPR. Ratownicy w sumie wyciągnęli z wody aż 20 osób. Najważniejsze, że nikomu nic się nie stało, wszyscy byli na powierzchni wody, zostali wyciągnięci przez ratowników, ogrzani i przetransportowani do brzegu. Później jak wiatr osłabł, to ratownicy wyciągali łodzie z jeziora aż do 16.