Młodzież od Salezjanów w Alzenau

2016-04-29 3:05:49

Wymiana młodzieży polsko-niemieckiej miała już miejsce kilka razy w naszej szkole. Tegoroczna odbywała się w dniach 8 – 17 marca. Wylecieliśmy z Polski niepewni tego, co nas spotka: jacy będą nasi partnerzy, w jakim stopniu dogadamy się po niemiecku. Nasze przygody zaczęły się już na samym początku wyjazdu, na lotnisku.

Jeden z naszych kolegów został wezwany przez służby bezpieczeństwa, które podejrzewały, że przewozi w swoim bagażu bombę. W rzeczywistości okazało się, że włączona maszynka do golenia zaczęła emitować fale podobne do tych wysyłanych przez prawdziwy ładunek. Sam lot przebiegał bez większych problemów.

Na miejscu zostaliśmy powitani bardzo serdecznie i ciepło. Od razu złapaliśmy dobry kontakt między sobą. Mimo że pierwszego dnia byliśmy zmęczeni po podróży, aktywnie spędziliśmy dalszą część dnia. W kolejnych zwiedzaliśmy miasto, w którym mieszkaliśmy tj. Alzenau, byliśmy na kolacji powitalnej, chodziliśmy na lekcje w szkole niemieckiej Spessart-Gymnasium, poznawaliśmy się bliżej. Naszą dwudniową wycieczką był wyjazd do Kolonii. Zwiedziliśmy największą katedrę tego miasta, weszliśmy po 500 schodach na wieżę, aby zobaczyć spektakularną panoramę miasta. Udaliśmy się również na rejs po Renie, dzięki czemu mogliśmy zaobserwować, jak wygląda to piękne miasto z innej perspektywy. Byliśmy także w Muzeum Czekolady, gdzie spróbowaliśmy tyle czekoladowych wyrobów, że starczy nam to na kilka miesięcy. Oprócz zwiedzania mieliśmy czas wolny, który mogliśmy przeznaczyć na zwiedzanie muzeów, zakupy oraz spacerowanie po tym malowniczym mieście. W wieczór przed powrotem do Alzenau wspólnie udaliśmy się do restauracji amerykańskiej, gdzie każdy z nas miał okazję spróbować najlepszych burgerów w mieście. Do domów naszych partnerów wróciliśmy w sobotę wieczorem.

Niedziela to dzień, który powinniśmy spędzać z naszymi niemieckimi rodzinami. Część z nas zwiedzała okolicę, a część spędzała miło czas na świeżym powietrzu. Wieczorem byliśmy wspólnie na kręglach. Kolejne dni mijały nam zdecydowanie za szybko. We wtorek zwiedzaliśmy Frankfurt, najwyższą wieżę miasta oraz Muzeum Dialogu, w którym mogliśmy doświadczyć, jak wygląda świat osób niewidomych. Dzień przed wyjazdem spotkaliśmy się z burmistrzem Alzenau oraz zwiedzaliśmy miejscowy zamek. Popołudnie spędziliśmy w mieście powiatowym Aschaffenburg, gdzie zrobiliśmy ostatnie zakupy przed powrotem do Polski. Wieczorem mieliśmy uroczystą kolację pożegnalną, w trakcie której zaczęliśmy wspominać miło spędzony czas. W dzień powrotu musieliśmy wstać bardzo wcześnie rano, gdyż wylot był planowany na godzinę 7.00. Kilka osób płakało, kiedy wsiadaliśmy do autokaru na lotnisko, ponieważ bardzo się ze sobą zżyliśmy podczas tych 10 dni. Wszyscy bezpiecznie wróciliśmy do domów pełni nowych wrażeń i doświadczeń. Był to niezapomniany wyjazd. Teraz niecierpliwie czekamy, aż przyjdzie październik i nasi partnerzy przyjadą do nas. Chcielibyśmy serdecznie podziękować Stowarzyszeniu Chrześcijańskich Dzieł Wychowania oraz Prezydentowi Miasta Legionowo za dofinansowanie naszego wyjazdu.